biz_1biz_2biz_4Ofertasingiel_3

Gdy awangarda budzi zainteresowanie, by potem stać się pożywką dla snobizmu, a następnie wejść pod strzechy, można mówić o wielkim sukcesie pomysłu. Tak mówię o moich team-buildingach. Łączenie eventu z działaniami szkoleniowymi i rozwojowymi” kiedyś mój „wymysł”, dziś potrzebne działania dla każdej firmy, nazywane także edutainment.

JA I MOJE TEAM-BUILDINGI

Właściwie całe dorosłe życie poświęciłam pracy w branży spotkań – prowadząc agencję eventową (1996-2012), szkoleniową (2008-2012), w końcu będąc trenerką (wciąż!). Dało mi to solidny wgląd w narodziny w Polsce i ewolucję tej metody pracy z zespołem.

teambuilding-14
teambuilding-6
teambuilding-3
teambuilding-13
teambuilding-4
teambuilding-12
teambuilding-15
teambuilding-1
teambuilding-2
teambuilding-11
teambuilding-10
teambuilding-9
teambuilding-8
teambuilding-7
teambuilding-5

Jestem autorką scenariuszy team-buildingowych od około 2006 roku, prowadzę je osobiście w oparciu o własne programy, głównie w wersji tzw. indoor (wewnątrz budynków), ale okazjonalnie także outdoor`owo (na zewnątrz).

Asystuję także firmom eventowym i hotelom, realizującym własne team-buildingi rękoma ich instruktorów i animatorów. Występuję wtedy w trolli trenera i/lub facylitatora, który rozpoczyna i kończy tę zespołową aktywność merytorycznie, a także prowokuje wnioski i zespołową pracę coachingową.

Wszystkie moje autorskie programy team-buildingowe oparte są o klasyczne rozumienie tego pojęcia, a więc nie zawierają rywalizacji, wszystkie dążą do wspólnego finału i – na życzenie klienta – są poparte feedbackiem trenerskim.

Dodatkowo, w team-buildingach mam możliwość realizowania mojej misji stwarzania możliwości poznawania czegoś nowego, stymulowania kreatywności, nabywania nowych umiejętności i wiedzy, poznawania nowych sposobów radzenia sobie ze stresem – kształtowania inteligencji emocjonalnej.

Moje Najpopularniejsze Programy:

1. Storytelling & Artbook (realizacja od 2008)

  • projektowanie postaci i opowieści, wykonanie tzw. książki artystycznej (artbook) wraz z ilustracjami,
  • treść i jej formę tworzy osobiście każdy uczestnik warsztatu,
  • warsztat łączy budowanie historii z jej kreatywną oprawą oraz sprawdzeniem umiejętności skutecznej komunikacji uczestników,
  • praca zmysłów: wzorku (artbook), słuchu (muzyka), kinestezji (materiały), węchu (zapachy).

2. Od Osobowości do Wyników, do wyboru materiały plastyczne lub klocki Lego  (realizacja od 2009)

  • celem jest wyodrębnienie i nazwanie przyczyn, dla jakich współpraca między ludźmi jest możliwa, a następnie stworzenie na ten temat przestrzennej pracy zbiorowej,
  • karty coachingowe (gra w skojarzenia, zabawa metaforą) pomogą każdemu zespołowi podsumować działania.

3. Arte team-building (realizacja od 2008)

  • najkorzystniejsza integracja to niecodzienna sytuacja: do wyboru malowanie obrazu na płótnie, budowanie gigantycznej makiety z materiałów budowlanych lub klocków Lego,
  • sytuacja ta staje się dla uczestników momentem pokazania mocnych stron,
  • oto team-building w nowoczesnej formule – gdzie jest miejsce na zaznaczenie indywidualizmu, współpracy, miejsce na swobodny wybór oraz podkreślenie lub wyodrębnienie liderów.

4. Chemical team-building (realizacja od 2014, także w specjalnej wersji Lady`s Exclusive)

  • samodzielne wykonanie 3 personalizowanych kosmetyków, następnie zespołowy dobór kompozycji zapachowej, opracowanie logotypu i opakowania, i wreszcie wspólne decyzje: jak wygląda, jak pachnie i jak działa, czyli po co to robimy?
  • celem jest umiejętność doboru technik pielęgnacyjnych do własnych potrzeb, pobudzenie działań kreatywnych, zachęta do „opiekowania się” sobą i team-building.

CO TO JEST TEAM-BUILDING?

Team – building, to forma aktywności, która – owszem – służy zabawie i integracji grupy, jednakże przede wszystkim jest narzędziem do pracy nad tą grupą. Założeniem podstawowym jest praca w mikro-zespołach na tle większego zespołu (nierzadko całej firmy), najczęściej ze wspólnym finałem, który służy wszystkim, stając się metaforą, symbolem wspólnej pracy lub innego konkretnego komunikatu wewnętrznego PR-u organizacji.

Team-building, to bardzo atrakcyjna część szkolenia – element diagnozy potrzeb szkoleniowych lub rozszerzenie szkolenia już przeprowadzonego, gdzie uczestnicy mają okazję w praktyce sprawdzić nabyte umiejętności.

Team – building służy tworzeniu kultury organizacji.

ZAŁOŻENIA DOBREGO TEAM – BUILDINGU

  • Integracja w team-buildingu grupy przebiega najkorzystniej, gdy uczestnicy znajdują się w niecodziennej dla siebie sytuacji. Dla niektórych uczestników staje się ona momentem pokazania grupie ich mocnych stron. Moja oferta, to team-building w nowoczesnej formule – gdzie jest miejsce na zaznaczenie indywidualizmu, współpracy, miejsce na swobodny wybór oraz podkreślenie lub wyodrębnienie liderów.
  • Team – building wyłania liderów, formuje grupę operacyjną i „back office”, wyznacza w naturalny sposób pozycje w zespole.
  • Jest także w odpowiednich warunkach sprawdzianem pracy zespołowej: stanowi jedno z narzędzi które sprawdza zarządzanie zespołowe i delegowanie zadań, zarządzanie kryzysowe i zarządzanie zmianą.
  • Sprawnie przeprowadzony team – building jest nieocenionym narzędziem do zarządzania zespołem pracowników, przydatnym w pracy HR i top managementu.
  • Ciekawa osnowa team – buildingu, scenariusz odrywający uczestników od codziennych obowiązków zawodowych, tworzy wyjątkową atmosferę w grupie. Jest zabawą, wyzwala kreatywność, współzawodnictwo, sprzyja kształtowaniu postaw twórczych, zwykle jest także bardzo integrujący.
  • Dobrze przygotowany team – building, uwzględniający potrzeby zespołu, misję Fimy, czy plany HR – daje możliwość połączenia go z coachingiem lub ze szkoleniem prowadzonym przez trenera szkoleń twardych, miękkich lub ultramiękkich.
  • Team-building znakomicie uzupełnia coaching zespołowy w organizacji.
  • Dodatkowym atutem proponowanych team – buildingów jest nabycie dodatkowych umiejętności przez uważnych uczestników, możliwość jeszcze bardziej świadomego rozwijania swojego potencjału, z uwzględnieniem swoich najlepszych cech osobowości oraz akceptacji ograniczeń.
teambuilding-20
teambuilding-16
teambuilding-17
teambuilding-18
teambuilding-19

MOJA OFERTA

Zapraszam na moje indoorowe team-buildingi – oryginalne, twórcze, niezwykle integrujące. Prowadzę team-buildingi:

  • zarówno w ich „czystej” formie – z feedbackiem trenerskim, szkoleniem i raportami,
  • ale także – według potrzeb – w formie rozrywkowej i rekreacyjnej, bez części merytorycznej, bez warstwy rozwojowej, szkoleniowej,
  • mam doświadczenie w łączeniu coachingu zespołowego z team-buildingiem,
  • a także z narzędziami psychometrycznymi,
  • pracuję także w duetach i zespołach trenerskich – w zakresie specjalistycznych potrzeb klienta.

JAK TO JEST NA RYNKU

Wokół tej słynnej, a jakże tajemniczej nazwy wiele nieporozumień. Zwyczajowo, na przestrzeni lat „utarło się”, że team-building, to typowo outdoorowa zabawa – rywalizacja, sztafeta i na koniec skrzynka czegoś dobrego dla zwycięzców. Zespoły w firmach niezliczoną ilość razy przechodziły przez pajęczyny z dzwoneczkiem, „szurały” na giga nartach po trawie, jeździły quadami i układały wielkie puzzle 3D itp.

Tak, jak najbardziej TO MOŻE BYĆ TEAM-BUILDING, bo: uczy pracy zespołowej, zbiorowej odpowiedzialności, umożliwia wykazanie się, podkręca rywalizację. A więc te najbardziej znane aktywności, jak ścianka wspinaczkowa, wieża ze skrzynek, skok zaufania i wiele innych – to także może być team-building, jeśli założenia tej formy szkolenia spełnia. To jedna z form, których może być nieskończoność!

POWSTAJE PYTANIE: skąd wiadomo, że team-building coś daje, że jest skuteczny, że w ogóle jest prawidłowo przeprowadzonym team-buildingiem?

Team – buildingiem może być każda wspólna aktywność, wspólne działanie, których celem jest praca w podzespołach na wspólny efekt i uświadomienie, że każdy się liczy, kto ma coś do wykonania na swoim „odcinku” oraz ten, kto ma coś do dodania na niekoniecznie swoim odcinku, kiedy to może stać się nieocenionym wsparciem.

RÓŻNICA POJAWIA SIĘ W… OSOBACH PROWADZĄCYCH:

  • samym prowadzeniu (metoda),
  • scenariuszu,
  • założeniach
  • i informacji kierowanej do uczestników.

Słowem: instruktorzy wspinaczki, quadów, łodzi motorowych, malowania na szkle, lepienia pierogów – tak, prowadzą najczęsciej znakomite team-buildingi, wsparte towarzystwem trenerów/coachów, którzy najczęściej otwierają i zamykają cykl takich zajęć. Zdarza się, że instruktor i trener/coach jest w jednej osobie. Jeśli łączy te umiejętności – super, tak też jest absolutnie znakomicie!